Drukarnia banerów w Warszawie
Porady zawodowe

Drukarnia banerów w Warszawie

We współczesnym świecie banery reklamowe są niemal wszechobecne. Zwracają naszą uwagę rozpięte na ogrodzeniach, ścianach budynków, na specjalnie zespawanych stelażach, przypięte rzepami do ścian powietrznych zwanych airwallami.

Baner jest graficznym elementem reklamowym, który powinien przyciągać uwagę swoim wyglądem i wyróżniać się tle konkurencji. Ogłoszenia powinny być czytelne i nie nachalne. Projekty powinny być przygotowane w skali 1:1, a ich wymiary zgodne z zamówieniem. Standardowe banery mają wymiary 468×60 pikseli. Preferowanym formatem plików do wydruku jest PDF bądź też TIFF z kompresją LZW, ale akceptowalne są też formaty JPG, CDR, PSD, EPS, AL.

Żeby baner stał się nośnikiem treści reklamowych, powinny się na nim znaleźć treści, które jednoznacznie identyfikują firmę, czyli:

  • logotyp, logo,
  • zakres usług,
  • zakres oferty, niekiedy także zdjęcie pokazowego produktu,
  • w uzasadnionych przypadkach cena (na przykład kiedy jest promocyjna bądź konkurencyjna),
  • adres i telefon kontaktowy, a także adres strony internetowej,
  • hasło reklamowe.

Poszczególne elementy powinny mieć czytelną formę – nie były za małe, ale też by nie przytłaczały pozostałych treści.

Projektując baner, należy pamiętać o tym, by elementy graficzne nie były zbyt małe lub niewyraźne. Jeśli baner będzie zawieszony np. przy drodze, należy koniecznie zadbać o duży rozmiar czcionek. Warto także zadbać o to, by jego kolorystyka pasowała do otoczenia, w którym baner zostanie zawieszony. Nawet najlepsza drukarnia nie zapewni poprawnego druku banera, jeśli projekt będzie źle przygotowany. Aby drukowanie banerów zostało poprawnie zrealizowane, projekt powinien zostać wykonany w kolorystyce CMYK.

Baner reklamowy powstaje w drukarni solwentowej. Druk solwentowy jest jedną z najpopularniejszych metod stosowanych do wydruków wielkoformatowych. Dzięki niemu można przenieść cyfrowe obrazy i grafiki na rzeczywiste powierzchnie. W drukarni wielkoformatowej znajdują się maszyny drukujące zwane ploterami solwentowymi. Są to duże drukarki atramentowe, które używają do druku kolorowego rozpuszczalnika zamiast tuszu. Specjalna głowica rozprowadza farbę na powierzchni przeznaczonej do zadrukowania.

Ploter posiada możliwości drukowania na wielu rodzajach podłoży m.in. na siatce mesh, foliach winylowych i polipropylenowych, papierze, tapetach, tkaninach lub wykonanym z bawełny płótnie Canvas. Dzięki technologii druku solwentowego można tworzyć atrakcyjne tablice, szyldy, billboardy, świetlne kasetony, flagi i transparenty. Tusze solwentowe znakomicie sprawdzają się w sytuacji, gdy zawodzą inne atramenty. Najczęściej do produkcji banerów wykorzystuje się plotery rolowe, które przed rozpoczęciem druku pobierają podłoże z rolki. Plotery mają różne szerokości (160, 320 i 500 cm) w zależności od maksymalnej szerokości podłoża, na którym drukują. Proces drukowania rozpoczyna przesuwająca się w lewo i w prawo głowica, która nanosi rozpuszczalnik. Jednocześnie specjalny mechanizm rozwija systematycznie rolkę. Zadrukowany baner powoli wysuwa się spod głowicy.

Kiedy baner jest już gotowy, drukarz odcina płachtę, aby wydruk mógł wyschnąć. Wydrukowany i suchy baner przycina się do odpowiedniej wielkości. Kolejny etap to wzmocnienie banera zgrzewem. Zgrzew jest to zakładka o wielkości od 3 do 5 cm, przygrzana do spodniej strony banera za pomocą specjalnego urządzenia zwanego zgrzewarką. Dobrze wykonana zakładka powinna być idealnie gładka.

Na zgrzewie nabija się metalowe oczka, służące do zamocowania banera. Trzeba dopilnować, aby nie kręciły się wokół własnej osi, bo wówczas mogą wypaść. Służy do tego specjalne urządzenie zwane oczkarką lub oczkownicą. Po zakończonym procesie zgrzewania i zaoczkowania baner jest gotowy!

Baner reklamowy to efektywna i niedroga forma promocji powszechnie stosowana przez firmy. Zachęcamy wszystkich przedsiębiorców do rozważenia tej atrakcyjnej formy promocji.

To na jakiej wielkości bilbord reklamowy się zdecydujemy zależy od tego, z jakiej odległości będzie on widoczny dla odbiorców. To właśnie ten parametr powinien być wyznacznikiem, jeśli chodzi o przygotowanie projektu oraz dostarczenie go do drukarni, Inaczej bowiem przygotowuje się druk na bilbord, tablice reklamową czy też druk banerów. Im dalej ekspozycja będzie umiejscowiona od odbiorców, tym można pozwolić sobie na niższą rozdzielczość, czyli na mniejsze koszty druku.

Jeśli chodzi o podłoże, na którym ma zostać wydrukowany baner reklamowy, to można postawić na podłoże laminowane lub powlekane. Pierwsze rozwiązanie jest tańsze, ale niestety słabsze i trzeba liczyć się ze zwiększoną podatnością na podarcie. Z kolei podłoże powlekane jest droższą opcją, ale można liczyć na trwałość. Jeśli przeznaczeniem banneru jest zawiśnięcie w sprzyjających warunkach atmosferycznych na parę miesięcy, to można postawić na druk na banerze laminowanym. Z kolei druk na banerze powlekanym jest zalecany w przypadku banneru, który ma powisieć przez parę lat.

Druk banerów drukuje się szybko, pod warunkiem, że plik został odpowiednio przygotowany do druku. Do docelowego rozmiaru baneru należy zawsze doliczyć spady drukarskie. Powinny one wynosić minimum 20 mm z każdej strony reklamy. Istotne teksty powinny znaleźć się w jego środkowej części, minimum 50 mm od krawędzi banera. Dzięki temu podczas oczkowania baneru nie dojdzie do przysłonięcia tekstu. W ten sposób treść reklamowa będzie zawsze czytelna! Rozdzielczość pliku graficznego z banerem nie powinna być mniejsza niż 72 dpi. Optymalna rozdzielczość bitmap, w przypadku druku wielkoformatowego, to 150 dpi. Projekt powinien zostać przesłany do drukarni w skali 1:1, w formacie PDF lub JPG.

Drukowane banery reklamowe to jedna z najbardziej skutecznych metod reklamy typu outdoor. Odpowiednio zaprojektowany baner przyciąga wzrok. Jego trwała struktura sprawia, że może on być montowany w różnych miejscach. Doskonale sprawdzi się wewnątrz budynków, jak i poza nimi, na zewnątrz. Montaż i demontaż banera jest bardzo prosty, można go zwijać i rozwijać, nie ryzykując jego uszkodzenia. Zależy Ci na tym, by Twój biznes był zauważalny w mieście i podczas akcji promocyjnych? Chcesz, aby Twoje reklamy były widoczne nawet z bardzo dużej odległości? Zainwestuj w druk wielkoformatowy i banery reklamowe.

Zamów druk banerów w drukarni https://megraf.pl/druk-banerow-warszawa/ . Megraf to doświadczona drukarnia warszawska https://megraf.pl/ .

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *